Privacybeleid onsse.nl
In deze verklaring leggen wij uit wat ons algemene beleid is ten aanzien van het verwerken van persoonsgegevens. Wij beschrijven welke persoonsgegevens we van u verwerken, hoe we uw privacy waarborgen en welke rechten u heeft.
De verwerking van persoonsgegevens gebeurt op een manier, die in overeenstemming is met de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) stelt. Als u wilt weten welke cookies wij gebruiken, dan kunt u dat lezen in onze cookieverklaring.
Als u iets bestelt, hebben wij uw gegevens nodig om ervoor zorgen dat we uw bestelling kunnen installeren of bezorgen. We gaan zo veilig mogelijk met uw gegevens om en tevens bewaren ze veilig. Wat we met uw persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben, vertellen wij in dit privacybeleid. Als u na het lezen van ons privacybeleid vragen heeft, neem dan gerust contact op met onze receptie.
Dit privacybeleid kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Het meest actuele privacybeleid vind u op www.onsse.nl. Wij raden u aan om dit privacybeleid regelmatig te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent. U ziet hier altijd de laatste datum van wijziging.
Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 02 juni 2018.
Inhoudsopgave:
Wat is het algemene privacybeleid van Onsse Beveiliging B.V.
1. WAT IS HET ALGEMENE PRIVACYBELEID VAN ONSSE BEVEILIGING B.V.?
- Onsse Beveiliging B.V. respecteert de privacy van alle bezoekers van haar website https://www.onsse.nl, van haar (potentiële) klanten en relaties.
- Onsse Beveiliging B.V. stelt de veiligheid en vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens voorop en gaat zorgvuldig met uw persoonsgegevens om.
- Onsse Beveiliging B.V. deelt uw gegevens alleen met partijen die zij inschakelt voor de levering van haar diensten en met partijen waarmee zij gegevens moet delen op basis van een wettelijk verplichting.
- Onsse Beveiliging B.V. is voortdurend op zoek naar manieren om haar dienstverlening te verbeteren en deze zoveel mogelijk af te stemmen op uw persoonlijke wensen en behoeften.
- Daarbij houdt Onsse Beveiliging B.V. altijd rekening met uw privacy en houdt zich aan de eisen van de toepasselijke gegevensbeschermingswetgeving.
2. WIE IS VERANTWOORDELIJK VOOR DE VERWERKING VAN MIJN PERSOONSGEGEVENS?
Onsse Beveiliging B.V. (“onsse.nl”), gevestigd aan de Hessenweg 16, 3881 NM Putten met kvk nummer 63654245, is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacybeleid.
3. Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?
Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die onsse.nl en Onsse Beveiliging B.V. verwerkt van iedereen die weleens contact heeft (gehad) met onsse.nl en Onsse Beveiliging B.V., zoals onze bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen. Onder onsse.nl is mede begrepen alle abonnementen en/of contracten die bij Onsse Beveiliging B.V. lopen. Onder onsse.nl is mede begrepen de onderstaande websites , domeinnamen en applicaties:
• Onssebeveiliging.com
• Onssebeveiliging.nl
• Onssecamera.nl
• Onzecamera.nl
• Onsse.nl
• Onssebeveiliging.eu
• Onsse.eu
• Onzebeveiliging.nl
4. Wat zijn persoonsgegevens?
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot u als individu. Zoals uw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres. Maar ook gegevens zoals uw IP-adres, ibannummer of creditcardnummer of klantnummer zijn persoonsgegevens. En andere gegevens die uniek zijn voor u, zoals uw onsse.nl bestelgeschiedenis of surfgedrag, contracten, onderhoud en service bonnen etc.
5. VAN WIE VERWERKEN WIJ PERSOONSGEGEVENS EN HOE KRIJGEN WIJ DEZE GEGEVENS?
Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met onsse.nl en Onsse Beveiliging B.V., zoals (zakelijke) klanten en contactpersonen van partners, of als u solliciteert bij Onsse Beveiliging B.V., de website van Onsse Beveiliging B.V. bezoekt. Of als u gegevens invult of achterlaat via gangbare kanalen zoals E-mail, Facebook, de website of per telefoon of bij direct contact bij onze vestiging of bij u thuis of gebruik maakt of wil gaan maken van onze diensten.
We krijgen de gegevens rechtstreeks van u, wanneer u onze website bezoekt, contactformulier invult, Tips and Tricks aanvraagt, een account aanmaakt en bepaalde gegevens invult of wanneer u contact zoekt met onze receptie en producten besteld, en als u producten heeft besteld via de webshop/website of via onze werknemers.
In sommige gevallen ontvangen we uw gegevens van anderen. Wanneer iemand een cadeau direct naar u verstuurt, krijgen wij uw naam- en adresgegevens. Ook kunnen wij gegevens krijgen van andere partijen, maar alleen wanneer u die partijen toestemming heeft gegeven om bepaalde gegevens aan ons te verstrekken. Wij zijn niet aansprakelijk voor het ontvangen van uw gegevens mits wij deze ontvangen van een derde partij zonder uw toestemming.
6. WELKE GEGEVENS VERWERKEN WIJ VAN U, WAARVOOR GEBRUIKEN WIJ DIE EN HOELANG WORDEN DEZE BEWAARD?
Om welke gegevens dat gaat is natuurlijk afhankelijk van de specifieke dienstverlening. In bepaalde gevallen kunnen we de gegevens uit onze database halen, zodat u niet steeds opnieuw uw gegevens hoeft aan te leveren.
Dit zijn de reden waarvoor wij gebruik maken van uw gegevens :
Gegevens voor het verwerken van uw bestelling
Als u iets bestelt, hebben wij gegevens van u nodig om uw bestelling te kunnen komen installeren of bezorgen en u op de hoogte te kunnen houden over uw bestelling. Ook voor eventuele retouren of reparaties zijn deze gegevens nodig.
Hiervoor verzamelen wij uw naam, e-mailadres, bezorgadres(sen), betaalgegevens en uw telefoonnummer.
De gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die u met ons (of met een van onze verkooppartners) heeft gesloten. Op grond van de wet moeten wij de gegevens gerelateerd aan uw bestelling 7 jaar bewaren.
Gegevens in uw account
In uw persoonlijke account bewaren we de volgende gegevens: uw naam, (bezorg- en woon-/ vestigings-) adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum (als u die hebt opgegeven), betaalgegevens, cadeaubonnen en cadeaukaarten.
In uw account bewaren we ook uw bestelgeschiedenis inclusief gekozen afleveropties, inclusief de digitale artikelen en abonnementen die u heeft afgesloten.
Wij willen het leven van onze klanten makkelijker maken. Daarom bewaren wij de gegevens in uw account zolang u actief klant bij ons bent. Als u 7 jaar niet meer bij ons heeft ingelogd, verwijderen wij al uw gegevens op onze webpagina wat daar geregistreerd staat.
Gegevens over uw contact met de receptie
U kunt van 09:00 – 17:00 op werkdagen contact opnemen met onze receptie. U kunt met ons bellen en e-mailen. De aantekeningen over het klantcontact bewaren wij zodat Wij u een volgende keer sneller helpen.
Wij leggen ook opnamen vast van telefoongesprekken. Dit doen wij onder meer voor criminaliteitsbestrijding, kwaliteitsbewaking of in het kader van bewijsvoering
Een telefoongesprek kan tevens worden opgenomen voor trainings- en analysedoeleinden. Wij hebben een gerechtvaardigd belang om deze interacties te gebruiken om onze dienstverlening te kunnen verbeteren.
Wij verzamelen niet meer persoonsgegevens dan noodzakelijk in het kader van bovengenoemde doeleinden en verdere doeleinde die besproken worden in deze privacy beleid. Als wij de gegevens niet bewaren voor die doeleinden kunnen wij de gegevens toch nog bewaren om wettelijke verplichtingen na te komen of vanwege archiefdoeleinden. Dat wil zeggen dat de gegevens alleen nog maar bij juridische of fiscale procedures of voor historische of statistische doeleinden worden gebruikt.
Wanneer u ons een privéberichtje stuurt via Facebook, worden de berichten maximaal 6 maanden door ons bewaard, of korter als u het bericht zelf eerder verwijdert.
Gegevens uit reviews
We zijn dol op reviews, want reviews helpen om te vinden wat u zoekt.
Als u een review schrijft, kiest u of uw persoonlijke gegevens of uw naam zichtbaar zijn voor andere bezoekers. U kunt ook een alias gebruiken. Ook kunt u aangeven of wij over uw review contact met u mogen opnemen.
Wij plaatsen reviews alleen met uw toestemming. Omdat reviews lang waardevol zijn voor klanten, bewaren we een review totdat u van ons vraagt de review te verwijderen.
Gegevens voor prijsvragen en acties
Als u meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij gegevens aan u, zoals uw naam, adres en/of e-mailadres en telefoonnummer. Deze hebben wij nodig om de actie te kunnen uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekend te maken.
Op deze winacties zijn meestal specifieke voorwaarden van toepassing. Door mee te doen aan een actie, gaat u met die voorwaarden akkoord. In de voorwaarden staat welke gegevens wij verwerken en of wij uw gegevens delen met de betreffende leverancier.
Wij verzamelen deze gegevens met uw toestemming. In de voorwaarden van de betreffende prijsvraag of actie kunt u terugvinden waarvoor uw gegevens precies worden gebruikt en hoelang wij deze bewaren.
Gegevens om fraude tegen te gaan
Op beveiligingsincidenten en fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Daarom gebruiken wij persoonsgegevens (waaronder IP-adressen en zoek, surf- en koopgedrag) om ongeautoriseerde toegang en fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan.
Achteraf betalen
Als u artikelen koopt die u niet meteen wilt betalen, kunnen wij uw kredietwaardigheid toetsen. Wij kunnen daarbij gebruikmaken van externe bureaus. Dit staat ook in onze algemene voorwaarden.
Social media
Als u social media zoals Facebook gebruikt, kunt u via ‘like en share’ knoppen op onsse.nl artikelen die u leuk, nuttig of handig vindt, met uw vrienden delen op uw social media account. Onsse.nl krijgt geen toegang tot uw social media account. Wij raden u aan om het privacybeleid van de social media partijen waar u een account heeft, goed door te nemen zodat u weet hoe uw gegevens worden gebruikt en hoe u uw instellingen kunt aanpassen.
GRATIS WIFI
Wij bieden bezoekers van onze vestiging gratis wifi aan. Dit verloopt via KPN. Door gebruik te maken van ons wifinetwerk, gaat u akkoord met de voorwaarden van KPN en met de manier waarop zij uw persoonsgegevens verwerken. Onsse Beveiliging B.V. is niet aansprakelijk voor het geen wat er met uw gegevens gebeurd indien u gebruik maakt van onze wifi en hoe KPN hier verder mee omgaat.
Camera Toezicht
Wij beveiligen ter bescherming van onze werknemers, klanten en eigendommen onze vestiging met camera’s. Deze camera’s zijn duidelijk zichtbaar geplaatst en bij betreding van onze vestiging word u op de aanwezigheid van cameratoezicht geattendeerd. Onze camerabeelden worden maximaal 28 dagen bewaard, tenzij er een gegronde reden is om de beelden langer te bewaren (bijvoorbeeld een politieonderzoek). Dan worden de beelden bewaard zolang als noodzakelijk.
Inkoop / leveranciers
Onsse Beveiliging B.V. verwerkt persoonsgegevens van haar leveranciers die nodig zijn voor de inkoop van producten en de uitvoering van het overeenkomsten met de leveranciers. De gegevens die Onsse Beveiliging B.V. verwerkt van haar leverancierszijn de namen en contactgegevens van de contactpersonen en overige gegevens indien dit in een specifiek geval nodig is
Sollicitaties
Als u bij Onsse Beveiliging B.V. solliciteert, dan worden de door u verstrekte gegevens verwerkt. Dit zijn onder andere:
- Naam en adresgegevens;
- e-mailadres, telefoonnummer en andere contactgegevens;
- geboortegegevens/leeftijd;
- geslacht;
- Curriculum vitae (CV), informatie over opleiding, stages en werkervaring
- gegevens over trainingen en opleidingen en/of assessments die u zelf of via ons hebt gevolgd of gedaan;
- gegevens over beschikbaarheid;
- andere gegevens die van belang (kunnen) zijn in het kader van de beoordeling van de geschiktheid van de kandidaat, bijvoorbeeld referenties en getuigschriften, nationaliteit en werkvergunning;
- overige gegevens die u ons hebt verstrek, zoals Verklaring omtrent goed gedrag.
Deze gegevens zijn alleen toegankelijk voor de ontvangers van deze informatie, onze recruiters en de personen die bij de selectieprocedure en gesprekken betrokken zijn. Onsse Beveiliging B.V. gebruikt deze gegevens uitsluitend voor en gedurende het sollicitatieproces.
uw gegevens als sollicitant worden maximaal een maand na afronding van een sollicitatieprocedure bewaard, tenzij u toestemming heeft gegeven dat wij deze langer mogen bewaren
Tot slot verzamelen we ook uw persoonsgegevens via de cookies die wij (laten) plaatsen. Dit laatste al dan niet na acceptatie.
7. VOOR WELKE DOELEN VERZAMELEN WE UW PERSOONSGEGEVENS?
Onsse Beveiliging B.V. verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
- We gebruiken uw contactgegevens om contact met u op te kunnen nemen als dat noodzakelijk is, bijvoorbeeld voor de afwikkeling van garantie of recall van producten. Verder om u te informeren over onze dienstverlening en om u op de hoogte te stellen van acties en aanbiedingen. Daarnaast gebruiken we u telefoonnummer, als u daar toestemming voor heeft gegeven, om u persoonlijk te informeren over voor u relevante aanbiedingen.
- Om Onsse Beveiliging B.V. onder de aandacht te brengen bij potentiële klanten.
- Uitvoeren contract. Als u klant of leverancier bent van Onsse Beveiliging B.V. dan verwerken wij uw gegevens voor de voorbereiding, totstandkoming en uitvoering van de overeenkomst.
- In bepaalde gevallen toetsen wij de kredietwaardigheid van onze klanten, leveranciers of andere relaties. Dit laten wij doen door een extern bureau. Meestal worden alleen bedrijfsgegevens verwerkt in dit proces, maar het kan zijn dat er ook persoonsgegevens worden verwerkt.
- Zowel naar aanleiding van open sollicitaties als naar aanleiding van een vacature.
- Wet- en regelgeving. We verwerken uw persoonsgegevens indien we daartoe op grond van wet- en regelgeving toe verplicht zijn.
- Om te waken over onze eigendommen en om de veiligheid van ons personeel en onze klanten te waarborgen is de vestiginge van Onsse Beveiliging B.V. en de parkeerterreinen voorzien van camera’s.
- Gebruikerservaring website. Om te beoordelen of de website van Onsse Beveiliging B.V. een optimale gebruikerservaring biedt.
- Marketing analyse en onderzoek. We gebruiken uw contact gegevens om u uit te nodigen om mee te doen aan onderzoeken, enquêtes en klantpanels. Daarnaast gebruiken we aankoopgegevens voor het maken van analyses. Ook gebruiken we uw gegevens voor algemeen marktonderzoek.
8. WAT ZIJN DE GRONDSLAGEN VOOR DE VERWERKINGEN?
Wij verwerken uw gegevens omdat wij deze gegevens nodig hebben voor het aangaan of het uitvoeren van de overeenkomst met u, omdat wij een wettelijke verplichting hebben, u daartoe toestemming heeft verleend of omdat wij daar een gerechtvaardigd belang voor hebben.
Als u Onsse Beveiliging B.V. toestemming heeft gegeven om voor bepaalde doelen uw persoonsgegevens te verwerken, dan kunt u deze toestemming op ieder moment intrekken op dezelfde wijze als waarop u deze heeft verstrekt. Onsse.nl of Onsse Beveiliging B.V. zal een verificatie controle uitvoeren voordat gehoor gegeven wordt aan voornoemde verzoeken ter bescherming van uw persoonlijke gegevens.
9. MET WIE WORDEN UW GEGEVENS GEDEELD?
Als u aangesloten bent met uw beveiligings installatie of camera installatie bij één van onze erkende meldkamers worden gegevens van u verstrekt zodat de meldkamer zijn werk zo goed mogelijk kan uitvoeren voor u. De meldkamers krijgen van ons uw naam, uw beveiligde adres, uw telefoonnummers en eventueel uw email adres, merk en type van uw systeem, zonelijst en type melders, sleutelhouder namen en telefoonnummers en afmeldcodes.
Met welke meldkamers werken wij samen? Alarm Meldnet, Alert Group, Brinks Global, G4S, Service Centrale Nederland, View Control, Vlaardingen.
We werken samen met verschillende logistieke partners, zoals PostNL , DGO, Dynalogic, DHL. Onze logistieke partners krijgen van ons uw naam en bezorgadres. Deze informatie hebben ze nodig om uw pakketje op het door u gekozen adres af te leveren.
Andere externe dienstverleners
Wij schakelen ook andere externe dienstverleners in om te helpen met verschillende dingen. Soms hebben zij daar ook persoonsgegevens voor nodig. Wij delen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor de opdracht die de externe dienstverlener voor ons uitvoert. We verkopen uw gegevens niet aan deze dienstverleners of andere derde partijen. En met alle externe dienstverleners sluiten wij overeenkomsten waarin wij afspreken wat zij met de gegevens mogen doen.
Het type werkzaamheden dat onze externe dienstverleners voor ons uitvoeren zijn:
- het ondersteunen bij het leveren van onze digitale diensten zoals de hosting, onderhoud en ondersteuning van onze websites en applicaties;
- het ondersteunen bij onze klantenservice;
- het ondersteunen bij onze advertentie- en marketingcampagnes;
- het ondersteunen bij het doen van klantonderzoek en het verkrijgen van ratings- en reviews;
- het leveren van financiële diensten, zoals betaaldiensten, incassobureaus en kredietinformatiebureaus.
De overheid
Soms moeten wij persoonsgegevens doorgeven aan de overheid. Dit kan zich allereerst voordoen als bepaalde overheidsinstellingen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun taken, zoals de Belastingdienst. Ook kan de politie of justitie bepaalde gegevens nodig hebben in het geval van fraude of misbruik. Tot slot kunnen bepaalde toezichthouders toegang tot persoonsgegevens krijgen in het kader van een onderzoek.
10. WAAR SLAAN WIJ UW GEGEVENS OP?
11. HOE WORDEN UW GEGEVENS BEVEILIGD?
- Wij maken gebruik van beveiligde verbindingen (Secure Sockets Layer of SSL) waarmee alle informatie tussen u en onze website wordt afgeschermd wanneer u persoonsgegevens invoert
- onze software is geüpdatet en we maken gebruik van een firewall;
- toegang tot elektronische systemen is beveiligd met een wachtwoord en als extern toegang wordt gegeven maken we gebruik van two-factor authentication;
- alleen bevoegde personeelsleden/derden hebben toegang tot uw persoonsgegevens, tevens hebben onze medewerkers een geheimhoudingsplicht en worden gescreend door de dienst Justis van het Ministerie van Justitie
- het delen van persoonsgegevens met derden doen we via een beveiligde verbinding; en,
we sluiten overeenkomsten af met derden die in onze opdracht uw persoonsgegevens verwerken waardoor uw privacy wordt gewaarborgd.
12. WELKE RECHTEN KUN U UITOEFENEN MET BETREKKING TOT UW GEGEVENS?
U heeft het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan en welke rechten u in dat verband kan uitoefenen. In dit privacybeleid hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke gegevens wij van u verzamelen en hoe wij met uw gegevens omgaan.
Recht op inzage
U heeft het recht om ten allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over u beschikbaar hebben. U kunt dat opvragen bij onze receptie. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen. Onsse.nl of Onsse Beveiliging B.V. zal een verificatie controle uitvoeren voordat gehoor gegeven wordt aan voornoemde verzoeken ter bescherming van uw persoonlijke gegevens.
Recht op correctie
U heeft het recht om uw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn. Dit kunt u tijdens kantooruren tussen 09:00 – 17:00 doen door contact op te nemen met onze receptie. Onsse.nl of Onsse Beveiliging B.V. zal een verificatie controle uitvoeren voordat gehoor gegeven wordt aan voornoemde verzoeken ter bescherming van uw persoonlijke gegevens.
Recht om bezwaar te maken
U heeft het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens als u het niet eens bent met de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken. Dit recht geldt voor de gegevens die wij gebruiken voor direct marketing. Zo kunt u ons vragen om uw gegevens niet langer te gebruiken voor gepersonaliseerde aanbevelingen op de website. Dit kun u aangeven bij onze receptie. Daarnaast geldt dit recht ook voor andere gegevens die wij van u gebruiken op basis van ons gerechtvaardigd belang. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen. Onsse.nl of Onsse Beveiliging B.V. zal een verificatie controle uitvoeren voordat gehoor gegeven wordt aan voornoemde verzoeken ter bescherming van uw persoonlijke gegevens.
Recht op dataportabiliteit
U hebt het recht om gegevens die u aan ons heeft gegeven in het kader van de overeenkomst(en) die u met ons heeft gesloten te ontvangen in een machine-leesbaar formaat, zodat u deze gegevens kan bewaren in een database van u of van een andere partij. Dit betreffen uw naam-, adres- en woonplaatsgegevens en bestelgeschiedenis.
Recht op beperking
U heeft het recht om beperking van de verwerking van uw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat wij uw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken. Dit recht ontstaat in een aantal gevallen. Als u van mening bent dat hier sprake van is, kunt u contact met ons opnemen via onze receptie. Onsse.nl of Onsse Beveiliging B.V. zal een verificatie controle uitvoeren voordat gehoor gegeven wordt aan voornoemde verzoeken ter bescherming van uw persoonlijke gegevens.
Recht om vergeten te worden/verzoek om account te verwijderen
U heef het recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van u hebben op onze website te verwijderen. Wanneer u een verzoek indient om uw account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot u herleidbaar zijn behalve de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren. Wij bieden u de mogelijkheid om een verzoek in te dienen bij contact met onze receptie. Onsse.nl of Onsse Beveiliging B.V. zal een verificatie controle uitvoeren voordat gehoor gegeven wordt aan voornoemde verzoeken ter bescherming van uw persoonlijke gegevens.
Recht om een klacht in te dienen
U heeft het recht om een klacht in te dienen over de manier waarop wij met uw gegevens omgaan. Wanneer u een klacht heeft, dan lossen wij dit het liefst zelf met u op. Neem daarvoor contact op met onze receptie of u kunt ons e-mailen naar info@onsse.nl. Tot slot heeft u het recht om met uw klacht u te wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens